10 vlastností kvalitného loga - I. časť

Nezaradené
10 vlastností kvalitného loga - I. časť

Logo je určené pre širokú verejnosť a jeho cieľom je šikovne a nenútene vizuálne pripomenúť spoločnosť alebo konkrétny produkt. Logo pomôže v predaji a budovaní biznisu. V dnešnej dobe rýchlo vznikajúcich e-shopov a webových stránok dopyt po originálnom a pútavom logu, ktoré by vyniklo a odlíšilo značku od konkurencie prudko stúpa. Mať kvalitné logo je preto jednou z kľúčových záležitostí. A aké vlastnosti by malo „to pravé“ a kvalitné logo spĺňať?

1. Nezameniteľnosť loga

Originalita a nezameniteľnosť kvalitnému logu rozhodne nesmú chýbať. Každá spoločnosť podnikajúca v príslušnom segmente má určité nezameniteľné črty, ktoré ju odlišujú od konkurencie. Pokiaľ tieto črty dokáže spoločnosť identifikovať a premietnuť do loga, môže získať v konkurenčnom boji veľkú výhodu.

2. Dajte logu dvojzmysel

Obľúbené svetové logá vyjadrujú dvojzmysel. A ako takéto logo vytvoriť? Existuje na to jednoduchá a efektívna technika – dva obrázky, ktoré vystihnú ideu/koncept sa jednoducho zabalia do jedného. Logá vinohradu a golfového klubu sú perfektným príkladom.

Pohár vína alebo miesto na mape? (vľavo). Golf alebo spartská prilba? (vpravo).

3. Zapamätateľnosť loga

Zapamätateľné..., ale samozrejme tým pozitívnym spôsobom . Najzapamätateľnejšie logá sú tie, ktoré si dokážeme vybaviť v predstavách ihneď. Väčšinou sú to tvarovo jednoduchšie logá. Jednoduchosť, ale neznamená nevýraznosť. Dokonalým príkladom je logo NIKE a ich nezabudnuteľná „fajka“. Ľahko zapamätateľné logá majú tendenciu stať sa známejšími, čo ide ruka v ruke spolu s úspechom.

4. Jednoduchosť a čisté línie

V jednoduchosti je krása – v prípade loga to platí dvojnásobne. Okrem toho, že v súčasnosti sa zjednodušovanie stáva trendom, jednoduchšie logá lepšie obstoja aj v skúške s časom. Najúspešnejšie spoločnosti uprednostňujú taktiež jednoduchosť a čisté línie. Veď posúďte sami. Logo spoločnosti Apple: základná silueta jablka - nič pozoruhodné, avšak odhryznutým jeho kúska, získava logo unikátnosť a hlbší význam. Z nudného sa tak stáva kultové.

Čo poviete na prototyp z roku 1976?

Správna typografia

Tak ako v reči používame intonáciu, v značkách používame rôzne typy písma, ktoré vyjadrujú emóciu. Kvalita loga môže byť znížená v prípade, ak sa použije písmo, používané bežne v písomnej komunikácii alebo ak sa použije veľmi výrazná typografia, ktorá zbytočne odpútava pozornosť. Typografia by mala reflektovať činnosť firmy – napríklad kurzíva nie je vhodné použiť pre dynamickú IT spoločnosť.


Chcete profi logo bez kompromisov?